måndag 30 december 2013

Kat Von D...



Kat Von D...egentligen Katherine Von Drachenberg född 8 mars 1982 i Monterrey Nuevo León, Mexico. Kat är en amerikansk tatuerare som bland annat medverkat i tv-programmet Miami Ink. Då Kat var fyra år gammal flyttade hennes familj till Colton i Kalifornien. Hennes far har rötter från Tyskland och hennes mor från Chile. Kat gjorde sin första tatuering när hon var 14 år. Den 14 December 2007 satte Kat världsrekord genom att göra 400 tatueringar på 24 timmar! Här har jag ritat Kat på Canson 1557 180gr. papper med Pentel 0,5 mm. stiftpennor 2H-HB-2B-4B och Koh-I-Noor 6H-6B. Emil... här är utmaningen och önskan, hoppas jag har gjort henne rättvisa med den här teckningen.

4 kommentarer:

  1. Woow den blev ju kanon! om man ska vara kritisk eller ge både dåligt och bra omdöme tycker jag hon har väldigt tjock hals men det är kanske så hon ser ut på bilden :) Annrs sjukt fin detaljer på kroppen och tatueringarna perfekta! Den blev helt enkelt sjukt bra helt enkelt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Emil...kritiken är fullt befogat! Jag har missat på hennes vänstra sida (höger på betraktaren). Där ska vara lite mer hår som går längst halsen. Som det är nu lyser det igenom för långt upp. Roligt att du ser sånt och jag tar tacksamt emot befogad kritik och kommer att rätta till detta....så vänta någon dag så ska det vara så bra det bara går. Ännu en gång tack Emil.

      Radera
    2. Varsågod Emil....nu är halsen fixad!!! Det blev mycket bättre, så förlåt för missen.

      Radera
    3. Hehe det var aldrig dåligt men tänkte att man vill kanske också höra exakt vad man tycker ibland så det inte bara bli positivt :) Jag tror själv inte på allt är perfekt så blir mycket gladare när man hör både det man gillar och det man inte gillar, men sjukt snygg teckning! Tack för du ville lägga tid på rita denna, resten är ju självklart galet bra och man fått sina favoriter man slänger sin blick på då och då hehe

      Radera